שלמה שפירא
הושענא רבה
בסוכת ילדותי:
שבעת אושפיזין עדי-ראיה לשׂמחת היחדיו,
בימות ולילות חג הסוכות ובמיוחד בליל הושענא רבה, האושפיזין באים
יורדים ועולים, עולים ויורדים עם מלאכים לשׂמחת חג
ובליל הושענא רבה מדריכים האושפיזין את הנשים להכין מפתיתי בצק שׂעורים וטעם השׂמחה נטעם למחרת מתבשיל-הקְּדֵרָה שהוכן ל- "שׂמחת תורה".
בסוכה הורגשה חָכְמָה לאשה לא רק בקדֵרה:
אמי, למשל, הייתה אשת לפידות, וודאה שיהיו נרות רבים לשמחת אורה.
היא ידעה שהסוכה היא נמל חי תוסס לגאולה
על כן עודדה אותנו הילדים להמשיך ולהיות עֵרִים כל הלילה
כי ילדים בלי עוונות הם, ראשונים לגאולה,
גם לא כפתה על הילדים הר-תפילה כגיגית
בליל הושענא רבה, התפילה היא שׂמחת-אורה והודיה,
גברים ונשים, צעירים וצעירות וילדים הדליקו נרות רבים על מגש-ענק לצדיקים, לשפע ברכה רווחה שׂשׂון ושמחה בחִנָּה ובתפילה,
המזמורים בשירה, בקעו ונצצו מהסוכה עמוסי פאורות הַלֵּל של חיים טובים בקודש
ומהקודש לחיים טובים ולשפע לימי חול יבואו במשך כל השנה.
החתימה הסופית בליל הושענא רבה הייתה מובטחת ומוטבעת: "חתמנו בספר חיים טובים למשך כל השנה"
21.09.2013
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!