שלמה שפירא
נתוחים פלסטיים לשם נוי
השאלה: האם מותר לאדם לבצע תקון פלסטי בגופו רק לצורך נוי ויופי?
תשובה: המחבר מוכיח באריכות שיש רשות לרפא כל סוג של מחלה - בין פנימית ובין חיצונית כשהאדם חולה. אכן, במצבים מסויימים הגבילו הפוסקים היתר זה וכך קובע מחבר השאלות ותשובות שערי צדק (חלק יורה דעה, סימן קמ'ג):
"בכל דבר שנברא כך בטבעו מלידה ואין בו שום חולי וכאב כלל ורוצה לילך לרופא שיתקנו ביותר ע"י רפואות,,,לא ידעתי מהיכן הרגלים להתיר כזאת מדין תורה".
על סמך זאת מסיק המחבר שאין רשות לבני אדם לתת לרופאים לחבול בגופם לצורך תקון פלסטי לנוי גרידא וגם אין רשות לרופא לבצע זאת. לדעתו יש בפעולה זו משום סתירת מלכו של עולם, שלא הותר אלא במקום מחלה.כמו-כן אסור להכניס עצמו לסכנה עבור נתוח זה ובפרט שעל פי רוב יש צורך בניתוחים כפולים בשני חלקי גוף.
מסקנה: "אין לו לאדם להתחכם בעצמו לשנות הטבע בפעולות כאלו...ע"כ נראה להלכה כנ"ל דאסור לו לאדם לעשות לו נתוח פלסטי, וכן לרופא לבצע נתוח כזה לשם יופי וכדומה".
"אסיא -מאמרים, תמציות וסקירות בענייני הלכה ורפואה", העורך: אברהם שטינברג, חוברת י' כסל"ו תשל"ה (יוצא לאור ע"י המכון ע"ש ד"ר פלק שלזינגר לחקר הרפואה על-פי התורה ליד בית-החולים "שערי-צדק".
קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה ב- 2013, מאי 19
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!